21. 6. 2015.

Aladin Lukač: Krajolik oivičen barutom


Harry Callahan, Chicago, 1995.



ZVJERSTVO

Ko balsam prije kraja 
Nedokučiv i sam u svitanje 
Hrast stoji 

Grane izrezbarene 
Notom vremena 
Pijavice i sutone 
Sve hrani iz istog korijena 

A onda su došli po njega 
Čeličnim lancima ugušili stablo 
I poslije svega ostao je miris, 
Sjećanje. 

Oslobodili su ga života, 
Zrelog su ga ubili. 
Golgota, 
Sječivo u drvetu. 

Olovne im lobanje 
Još odišu 
Snagom samrtničkog ropca. 

Novi Pazar, 9. 1. 1996.



BEZ ODGOVORA 

Šta se dešava 
Kad u naramku 
Unesem prošlost
U svoju kuću? 

Šta će se desiti 
Ako iz zenita 
Iznesem sunce 
I zapjenim gore? 

Šta će biti 
Kad dam život 
Za bezvrijedni 
Komad zemlje?

Šta će se desiti 
Kad more pregazi 
Sve ono što stvorimo 
Odiseje i epopeje?  

Novi Pazar, 10. 1. 1996. 



NIT PROŠLOSTI 

Gdje si sad da vidiš 
Unakaženo ljudsko tijelo 
Ruglo od kog svi zaziru 

Gdje si sakrio očaj 
Izliven u kasnu zoru 
A sve su zore različite 

Gdje je sad tvoj osmijeh 
U mjestu zvanom zaborav 
Što si ga ostavio 

Uvijek si bio tačan kao smrt 
Ti nemirna dušo 
Prekaljena u duši kamena. 

Novi Pazar,  29. 1. 1995. 



KRAJOLIK OIVIČEN BARUTOM 

Hoćemo li se sjutra 
Ponositi svojom mladosti? 
Znam samo da nam pogledi 
Neće biti tako čvrsti i prodorni. 
Svu slast života osjećamo 
U jednom jedinom zalogaju hljeba 

Na djecu je pala osuda teška 
Ko što reče jedan moj kolega 
Istina. 
Teške riječi za tako mali svod 

Sjutra gledaće nam u oči 
Ta ista djeca i pitati 
Gdje smo im sakrili djetinjstvo 
Oči pune crvene tečnosti 
Neće moći da odgovore 

Poklonite im još jedan dan života 
I vidjećete koliko samo mogu 
Da budu srećna 
U dolini krajolika oivičenog barutom. 

Novi Pazar, 19. 3. 1996. 



POKRIJTE MOJU MLADOST 

Pokrijte moju 
Mladost crnim ružama 
Ovaj 
Uspravljeni bol 
Sijedu čežnju 
Sve pokopajte 
I zaboravite moje ime. 

Beograd, 16. 11. 1996.



(Poezija Aladina Lukača iz ciklusa Stara kuća, 1996)


Aladin Lukač (1976-2003)
Iz knjige Bramaputra (izabrane pjesme), Sent, Novi Pazar, 2006.


Pročitajte još: 
Oni drugi (iz ciklusa Prištinska hronika) 
Kako da pjevam, ruke su mi svezane (iz ciklusa To Belgrade)

1 komentara:

  1. Svatko tko danas čita ovo svjedočanstvo trebao bi slaviti sa mnom i mojom obitelji jer je sve počelo kao šala za neke ljude koji su rekli da je to nemoguće. Moje ime je Ahha i ja sam iz Isreala. Ali selim se u Chicago u SAD sa suprugom. Sretno sam oženjen, imam dvoje djece i ljupku ženu. Nešto strašno dogodilo se mojoj obitelji kada sam ostao bez posla, a supruga otišla od kuće jer se nisam mogao brinuti o sebi i potrebama svoje obitelji. Njezina i moja djeca u tom trenutku. Nijedna žena me ne podržava da se dobro brinem o djeci. Pokušavam poslati probnu poruku svojoj ženi, ali ona me sprječava da razgovaram s njom. Pokušavam razgovarati s njezinim prijateljem i obitelji, ali ipak znam da mi se može pomoći i prijavio sam se kasnije toliko prijatelja, ali me ipak nisu zvali, dok ne dođe vjerni dan koji nikad u životu neću zaboraviti. Kad sam sreo starog prijatelja koji mi je objasnio sve moje poteškoće i rekao mi je o velikom čovjeku koji mu je pomogao da dobije dobar posao u Coca Coli i rekao mi je da je čarobnjak, ali ja sam osoba koja nikad ne vjeruje u pravopisu ali sam odlučio probati i DrAlaba me uputio i pokazao mi što da radim na ovih sedam dana obroka. Pratim sve upute i dobro radim ono što je tražio od mene. DrAlaba se pobrinuo da sve prođe kako treba i da će me supruga ponovno vidjeti nakon predivnog DrAlabinog djela. Supruga me nazvala s nepoznatog broja i ispričala mi se i rekla mi da joj jako nedostajem ja i naša djeca i moja žena što se vraćam kući. I nakon dva dana nazvao me prijatelj koji mi je poslao pismo zahvalnosti, sada sam menadžer Paragona u SAD-u. Savjetujem vam da ako imate problema pošaljite poruku na ovaj email: dralaba3000@gmail.com ili WhatsApp na telefon +1(425) 477-2744 i dobit ćete najbolji rezultat. Uzmite stvari zdravo za gotovo i to će vam oduzeti. Želim vam najbolje.

    ОдговориИзбриши